Današnja prodajna strategija temelji na vzbujanju čustev pri potrošnikih, kar zahteva tudi ustrezno osvetlitev prodajnih prostorov in izpostavljenih artiklov. Prodajni prostori morajo imeti jasno identiteto, ki jo lahko izrazijo z različnimi arhitekturnimi stili in urejenostjo trgovine. Sezonski in trend artikli morajo biti izpostavljeni, vendar jih je potrebno dodatno poudariti. Pri tem si lahko pomagamo z razsvetljavo. Pravilna uporaba razsvetljave lahko poudari izdelke, spodbudi nakupne odločitve in celo izboljša razpoloženje kupcev. Za izpolnitev vseh nalog trgovinske razsvetljave uporabimo kombinacijo splošne, namenske in ambientalne razsvetljave.
Splošna razsvetljava
Naloga splošne razsvetljave je zagotoviti enakomeren nivo svetlosti v celotnem prostoru, ne sme pa povzročati bleščanja. To zagotavlja udobje in funkcionalnost kupcev ter jim omogoča, da se osredotočijo na izdelke. Zagotavlja dobro osvetlitev vseh delov trgovine, vključno s hodniki, stranišči in ostalimi manj vidnimi deli. Tako se lahko kupci brez težav orientirajo in najdejo kar iščejo, kar pa lahko vpliva tudi na čas, ki ga kupci preživijo v trgovini in na končni prodajni rezultat.
Namenska razsvetljava
Pomembno vlogo pri kvalitetno osvetljenem prodajnem prostoru ima namenska razsvetljava. Z le-to osvetlimo stojala, izložbo in artikle, katere želimo poudariti. Naloga namenske razsvetljave je, da naredi razstavljene produkte privlačne, da pritegnejo stranko. Za namensko razsvetljavo se uporabljajo posebni reflektorji, ki osvetlijo izdelke iz različnih kotov. Nivo osvetlitve pri temu načinu osvetljevanja mora biti na poudarjenih mestih veliko višji od nivoja splošne razsvetljave, kar izdelkom daje živahnejši videz.
Ambientalna razsvetljava
Z ambientalno razsvetljavo ustvarimo posebne učinke, s katerimi poudarimo identiteto trgovine. Ta vrsta razsvetljave lahko vključuje dinamično spreminjanje barv, s katerimi lahko vplivamo na razpoloženje kupcev. Uporaba različnih barv lahko pomaga pri ustvarjanju različnih vzdušij, od sproščenega in prijetnega do bolj razburljivega in živahnega. Ambientalna razsvetljava lahko tudi poudari identiteto trgovine.